رویداد خودروهای آینده

برگزاری رویداد خودروهای آینده و رونمایی از اولین کتاب خودروهای متصل

توسعه‌ی خودروهای آینده

روز دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱، اولین روز از رویداد خودروهای آینده به‌منظور استفاده از پتانسیل و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای تسهیل و افزایش سرعت توسعه‌ی خودروهای آینده با مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در این رویداد معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، مدیرعامل شرکت دلفین اسپادانا و مسئولان دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حضور داشتند. یکی از بخش‌های مهم این رویداد، رونمایی از اولین کتاب خودروهای متصل، با نام “خودروهای متصل، مقصد نهایی” تالیف و ترجمه‌ی شرکت دلفین اسپادانا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همران بود. در این کتاب، نویسندگان و مترجمان تلاش کرده‌اند تا بتوانند فرصت‌هایی که در حوزه‌ی خودروهای متصل وجود دارد را برای تمام بازیگران این صنعت، ترسیم کنند و بهترین راه برای استفاده از آن‌ها را نیز در اختیارشان قرار دهند. گفتنی است که کتاب “خودروهای متصل، مقصد نهایی” به‌زودی چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

رویداد رونمایی از کتاب خودروهای متصل، مقصد نهایی

طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی

در این رویداد موضوعات مختلفی از جمله طراحی و ساخت خودروهای برقی و هیبریدی، طراحی و ساخت سیستم‌های پیشرفته‌ی کمک راننده، توسعه‌ی فناوری‌های خودروهای متصل و زیرساخت‌های مرتبط با آن، مطرح شده و درباره‌ی آن‌ها تبادل نظر می‌شود. طی مراسم افتتاحیه‌ی این رویداد، چهار تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گروه‌های خودروسازی، مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا و شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد.

در رویداد فناورانه‌ی خودروهای آینده، ۵٠ شرکت، ٢٩ غرفه و ٢۵٠ شخص حقیقی و حقوقی حضور دارند و شرکت‌های دانش‌بنیان، دستاوردها و ایده‌های نوآورانه‌ی خود را ارائه می‌دهند. حضور در این رویداد، فرصت مناسبی برای انجام مذاکرات و عقد قرارداد وتفاهم‌نامه‌های همکاری بین شرکت‌های دانش‌بنیان است. این رویداد طی روزهای ۲۵ و ۲۶ مهر ۱۴۰۱ در محل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا ادامه خواهد داشت.

رویداد رونمایی از کتاب خودروهای متصل، مقصد نهایی

محتوای جدول