جلسه مدیران دلفین با دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته دلفین

بازدید دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته کشور از دلفین

دکتر حسین شکری «دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حمل‌ونقل پیشرفته و فضایی» که از زیرمجموعه‌های فعال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است، به همراه هیأتی از رؤسا و کارشناسان این ستاد از شرکت دلفین اسپادانا بازدید کردند و در نشستی با مدیران شرکت به بررسی فعالیت‌ها و نیازهای این مجموعه دانش‌بنیان پرداختند.

از آن‌جا که اقدامات و فعالیت‌های دلفین به منظور نیل به خودروهای متصل، توسعه حمل و نقل هوشمند، بومی‌سازی تجهیزات خودرویی و توسعه زیست‌بوم حمل و نقل هوشمند با مأموریت‌های این ستاد هم‌راستا است، تلاش شد تا گلوگاه‌ها و مشکلات فعالیت تولیدی این شرکت شناسایی شود و در جهت تسهیل مسیر و ریل‌گذاری در سطح سیاست‌گذاری اقداماتی صورت پذیرد.

در ابتدای این نشست مهندس خدامرادی، «رئیس گروه خودرویی و هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته» باتوجه به شناختی که از فعالیت‌های دلفین طی سال‌های اخیر داشتند، به بیان برخی از این فعالیت‌ها که هم‌راستا با برنامه‌های ملی در مسیر توسعه حمل و نقل است، پرداختند و دلفین را به عنوان یک شرکت پیشتاز هم در عرصه تولیدات داخلی و هم در تلاش برای عرضه محصولات به بازار بین‌المللی معرفی کردند.

در ادامه این نشست مهندس فاطمه جمالی «هم‌بنیانگذار شرکت دلفین اسپادانا» ضمن معرفی شرکت و فعالیت‌های آن طی 14 سال گذشته، به معرفی محصولات، خدمات و طرح‌های این مجموعه پرداختند و تلاش شد شماری از دستاوردهای شرکت در توسعه ناوگان هوشمند حمل و نقل کشور را بازنمایی کنند. ایشان همچنین به معرفی جدیدترین محصولات دلفین پرداختند که در صورت پایان مراحل تحقیق و توسعه می‌توانند به بازارهای بین‌المللی با قیمت تمام شده کمتر، عرضه شوند.

همچنین برخی دیگر از طرح‌های دلفین به ویژه در حوزه خودروهای متصل و پلتفرم همران نیز در این نشست معرفی شدند. مهندس زکریا سلطانی «مدیرعامل اعتماد امن گستر لیان» از شرکت‌های زیرمجموعه دلفین که با تمرکز بر خودروهای متصل فعالیت دارد، در این جلسه ضمن معرفی امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که در این مجموعه برای تحقق طرح خودروهای متصل دنبال شده است، به شماری از نیازها و الزامات در این حوزه اشاره کردند که عمدتا به همکاری خودروسازها، اپراتورها و سایر بازیگران اکوسیستم خودروهای متصل نیازمند است.

در طول این نشست دکتر شکری و همکارانشان ضمن تمجید از دستاوردهای دلفین به بیان پرسش‌های خود پرداختند و تلاش شد ضمن شناسایی چالش‌های این شرکت به منظور توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌ها، راهکارهای متناسب نیز مورد ارزیابی قرار گیرد. در پایان مقرر شد رسیدگی به چالش‌هایی که امکان پیگیری آن از طریق ستاد توسعه و حمل و نقل پیشرفته وجود دارد، در دستور کار برنامه‌ریزان و کارشناسان این ستاد قرار گیرد.

محتوای جدول