خط تولید دلفین

بازدید مدیران ارشد گروه دلفین، از خط تولید ردیاب دلفین

شرکت دلفین، در راستای رسالت خود در حوزه‌ی کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان و متخصصان کشور و همچنین برای اینکه بتواند به‌خوبی به نیازهای داخلی پاسخ داده و تکنولوژی‌های مدیریت ناوگان را بومی‌سازی کند، از سال ۱۳۹۵ تصمیم گرفت که خط تولید تخصصی خود را برای مونتاژ کلیه‌ی تجهیزات الکترونیکی، با همکاری شرکت پیشگامان عصر ارتباطات در استان یزد که دارای یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین خط‌های مونتاژ داخل کشور است، راه‌اندازی کند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های تولید تجهیزات الکترونیکی، بحث اسمبل و مونتاژ قطعات الکترونیکی است که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت کالای تولید شده دارد. ردیاب خودرو، وسیله‌ای است که داخل اتوموبیل که وسیله‌ی متحرکی است، نصب می‌شود و به همین دلیل است که باید به‌گونه‌ای طراحی شود که حتی در هنگام ضربات شدید، ترمزها، شتاب‌های ناگهانی و تصادف، همچنان کار کند. در نتیجه نیاز به رعایت استاندارد بسیار بالایی برای مونتاژ دارد.

در همین راستا، در تاریخ بهمن ۹۹، گروهی از مدیران ارشد دلفین اسپادانا برای بازدید از خطوط تولید، راهی شرکت پیشگامان عصر ارتباطات در استان یزد، شدند. اعضای گروه، از همه‌ی قسمت‌های خطوط، بازدید کردند. همچنین با متخصصان و کارکنان خط تولید ملاقات کرده و درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد، تکنولوژی‌ها و جدیدترین به‌روزرسانی‌ها، با هم بحث و گفت‌وگو کردند.

مراحل اسمبل کردن قطعات الکترونیکی مونتاژی

تیم دلفین طی بازدید از سالن SMD مراحل اسمبل کردن قطعات الکترونیکی مونتاژی را بررسی کردند. این سالن، 3 خط مجزای پیشرفته برای اسمبل کردن قطعات و مونتاژ برد دارد. این خطوط دارای بالاترین سرعت است، به‌طوری که سرعت مونتاژ به 350000 تا 400000 قطعه، در مجموع 3 خط، می‌رسد. تمام دستگاه‌هایی که در این خطوط استفاده شده است، مانند دستگاه پرینتر، کاملا اتوماتیک بوده و از آخرین تکنولوژی‌های روز، بهره می‌برند.

کیفیت در این خط تولید بسیار مهم است؛ بنابراین در فرآیند تولید، راهکارها و دستگاه‌های مختلفی برای نظارت بر روی کنترل مونتاژ قطعات و بردهایی که اسمبل شده‌اند، پیش‌بینی شده است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، سالن SMD، 3 خط تولید دارد. خط 1 دارای 3 دستگاه مونتاژ بوده و بالاترین سرعت، متعلق به این خط تولید است. در این خط پیشرفته‌ترین و به‌روزترین دستگاه‌ها استفاده می‌شود. دستگاه‌های بکار رفته، همگی استانداردهای بین‌المللی دارند.

دستگاه‌های کنترل کیفی AOI

در این بازدید، از دستگاه‌های AOI (Automatic Optical Inspection) که وظیفه‌ی بازرسی و کنترل کیفی بردهای مونتاژ شده را دارد، بازدید شد. این سری از دستگاه‌ها با سرعت بالایی عمل نظارت و کنترل بر کیفیت را انجام می‌دهند تا از بدون نقص بودن تولیدات، اطمینان حاصل کنند. در طراحی و مونتاژ بردهای الکترونیکی، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه ویژه شود، قابلیت اطمینان و کیفیت است. دلفین نیز همیشه تاکید داشته که از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین استانداردها استفاده کند. به همین دلیل مونتاژها در این خطوط، بر اساس استاندارهای IPC انجام می‌شود. پیروی از این استانداردها قابیلیت اطمینان و کیفیت محصولات را تضمین می‌کند.

در انتها نیز مدیران دلفین، برنامه‌ریزی‌های جدید را در اختیار متخصصان خط تولید قرار دادند و درباره‌ی این برنامه‌ریزی‌ها، با هم به تبادل نظر پرداختند.

محتوای جدول